Łączna liczba wyświetleń

piątek, 28 października 2016

Obraz

Maluję sobie dzisiaj obraz, jest na nim nasz Żarski Zamek. To chyba jeden z najpopularniejszych tematów z okolicy :) Oprócz tego artyści malują, błękitną bramę, kościoły itp. Zamek jest takim naszym ulubionym zabytkiem, i wszyscy byli by z niego dumni, gdyby nie popadł w ruinę... Obecnie jest on w opłakanym stanie, mam wrażenie, żer niedługo się zawali... Dzieje się tak odkąd pamiętam. Miasto pozbyło się kłopotu sprzedając go prywatnemu właścicielowi, który podobno zwiał z kasą na remont :P kolejny właściciel udaje, że coś robi, ale zamek nawet już złomiarze okradają (miedziana dachówka na wieży). W okolicznym Zaganiu też jest zamek, który cały czas tętni życiem, są w nim wesela, Dom kultury, muzeum i wiele innych... Kiedyś mnie to nie dziwiło, no bo kto by chciał remontować taką ruderę. Lecz gdy się dowiedziałam od babci, ze gdy się wprowadzała tu, zamek był w stanie użytkowym i mieściły się w nim urzędy. Kiedy miasto zrezygnowało z użytkowania zamku, wtedy to się zaczęło. Najpierw okradanie go przez mieszkańców. Meble, porcelana, posadzki, dosłownie wszystko było rozkradane, część rzeczy podobno pojechało na od budowę Warszawy. Reszta przepadła w rękach prywatnych ludzi... Dlaczego nie mogli zrobić muzeum lub innych instytucji tak jak zrobiono to w Żaganiu??? Nie rozumiem tego. Ten obiekt jest naszą wizytówką, ludzie przyjeżdżają do nas, z Niemiec, (pracuje w galerii więc wiem, codziennie mam po kilku turystów Niemieckich pytających o drogę) Co oni o nas pomyślą? Pomyślą, że nie dbamy o własne podwórko. Choć teraz to już nawet jak ktoś go kupi, to nie wiem czy da się go wyremontować, szkoda.



 
To mój obraz, który cały czas maluję, 
Stwierdziłam, że dodam jeszcze zdjęcia naszego zamku w rzeczywistości, jak kiedyś wyglądał i jak teraz.
 

 
Pozdrawiam i piszcie co myślicie.

4 komentarze:

  1. Uuu nawet nie wiedziałam, że zamek był kiedyś, niedawno użytkowany. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obraz przepiękny ;-) Szkoda, że takie cudne zabytki popadają w ruinę :-( Odbudować się, ale niestety dużo byłoby nowoczesności nie był by już odrestaurowany, tak aby wyglądał jak kiedyś tylko nadali by mu nowe oblicze, ale i tak mogli by zrobić, bo szkoda :-(

    OdpowiedzUsuń