Łączna liczba wyświetleń

piątek, 7 kwietnia 2017

Szkatułka na biżuterię, DIY

Zrobiłam dla znajomej, na nagrodę ;)
Zgodnie z tym co obiecałam pokażę wam jak zrobić taka szkatułkę krok po kroku.
Przygotowujemy się, Ja byłam dzisiaj na zakupkach,
 dokupiłam brakujące rzeczy, miałam już większość gdyż nie był to mój pierwszy raz, dokupiłam tylko, papier ryżowy, ale początkujące osoby będą potrzebować więcej produktów:
-szkatułka (jeżeli jest to stara szkatułka musimy zacząć od zdarcia lakieru, ja robięto papierem ściernym)
-farbę akrylową białą i jakąś inną ciemniejszą, którą sobie upodobamy,
-serwetki lub papier ryżowy z nadrukiem,
-pędzelek gąbeczkę,
-słoiczek z wodą,
-klej do decoupage'u


zaczynamy od przegotowania podłoża, jeżeli już mamy zdarty lakier, wtedy malujemy wszystko farbą, kiedy farba jest jeszcze mokra, możemy nałożyć wzory, które sobie wcześniej wytniemy, lub wydrzemy. Jeżeli mamy ambicje możemy sami domalować jeszcze jakieś wzorki, dozwolone jest wszystko, np odbijanie serwetek, zależy od waszej kreatywności;)


jeżeli już mamy ozdobione i przyklejone wszystkie elementy, po wierzchu możemy jeszcze, gąbeczką pociapać farbą, daje to efekt łagodnych przejść, gdy wszystko wyschnie, możemy jeszcze napisać np. imię osoby, której chcemy podarować taką szkatułkę. Ja zrobię to na samym końcu, gdyż nie wiem jeszcze dla kogo ona będzie. Na sam koniec malujemy klejem do decupage'u. ewentualnie możemy jeszcze wszystko polakierować.





No i gotowe, możemy już wstawić biżuterię i ustawić na półce, no i delektować się własnoręcznie wykonaną szkatułką!
Dodam, że rzeczy własnoręcznie wykonane, czerpią jakby nasze pozytywne emocje, które potem możemy razem z przedmiotem, przekazać komuś bliskiemu ;)

Mam w planie jeszcze pokazać wam jak odrestaurowuję zabytkową szkatułkę, z kluczykiem po mojej prababci, jest chyba jeszcze przedwojenna. Piszcie czy chcecie to zobaczyć, :)

No i oczywiście proszę o komentarze ;)



To ta szkatułka ;)

2 komentarze: