Łączna liczba wyświetleń

sobota, 1 kwietnia 2017

Warsztaty plastyczne dla dzieci.

Hej, obecnie pracuję w szkole na świetlicy. Prowadzę często tam zajęcia manualne dla dzieci:) Wyglądają na zadowolone, i są bardzo zainteresowane, mimo że nie wszystkie mają zdolności, gdyż są to dzieci po prostu chodzące na świetlice. Tematem ostatnich warsztatu był świecznik, wykonany techniką decoupage.








Ostatnimi czasy bardzo dużo się u mnie dzieje. Gdy byłam młodsza zawsze lubiłam przesiadywać na szkolnej świetlicy. Mniej in więcej dzięki Pani świetlicowej. To ona pomagała rozwinąć mi mój malarski talent, uczyła wiedzy o sztuce. Nie zgadnięcie, właśnie zmieniłam pracę i jestem Panią świetlicową. Od teraz, to ja odpowiadam za młode talenty. Co rusz muszę wymyślać nowe zadania, które mogłyby zainteresować młodzież.




Przechadzając się po sklepach wpadłam na pomysł aby zrobić świeczniki. Te sklepowe są śliczne ale brak im tego czegoś. No wiecie, tej oryginalności. Uważam, że najładniejsze rzeczy to te które robimy samodzielnie. One mają dusze.
Dlatego wymyślam dla nich pracę manualne.



Jest to nie duży koszt, a można zrobić coś naprawdę fajnego, zwłaszcza jak się zna tańsze zamienniki, Ja kupiłam w lumpeksie w najtańszy dzień 15 szklanek o różnych kształtach. Na promocjach można kupić tanie serwetki w różnych wzorach, jak ktoś chce się pobawić to samemu można domalować jakieś swoje wzory, posypać brokatem lakierem itp, wszystko najpierw malujemy farbami akrylowymi, tapujemy gąbką może być zwykła do naczyń, klej nakładamy pędzelkiem. kiedy wszystko wyschnie możemy pomalować jeszcze farbą tak aby było atrakcyjnie, no i na koniec lakier. w środku umieszczamy podgrzewacz, może być zapachowy, no i delektujemy się własnoręcznie wykonanym lampionem 😉 Polecam 😉



Prawda, że takie ręcznie robione lampiony są śliczne ? Co uważacie ? Jeżeli post przypadnie Wam do gustu to obiecuje kontynuację i pokażę step by step jak wykonać takie świeczniki.



Zwłaszcza, że to one nadają niepowtarzalny klimat w naszych domach. Nie na darmo się mówi o ognisku domowym. Jest to jeden z żywiołów, z którymi nie mamy za często kontaktu a szkoda. Bo ogień uspokaja, sprawia że wnętrze nabiera ciepła, kameralności. Dawniej częściej palono ogniska, obcowano z ogniem. Dzisiaj w większości wszystko jest na prąd.





Nie wiem czy wiecie, że ogień pobudza do działania. Jest to jeden z męskich żywiołów. Dlatego, że niszczy wszystko co spotka na swojej drodze. Jest to b.gwałtowny żywioł. Mi kojarzy się również z erotyką, miłością.



Wydaje mi się, że dzieci mnie lubią choć czasem są naprawdę nieznośne ;) Wymaga to ode mnie naprawdę dużo cierpliwości ;)



Pracuję obecnie nad rysunkiem dla mojej córki, planuję z niego zrobić filmik, jeżeli będziecie chcieli, mogę zrobić uproszczona wersję takiego rysunku i pokazać krok po kroku jak możecie zrobić to sami ;) Myślę, że takie rzeczy robione samemu zyskują na wartości emocjonalnej, tak jakby pochłaniały nasze emocje, oczywiście nie każdy tak uważa, wiadomo, ludzie czasami nie są zbytnio refleksyjni. Więc jeżeli macie ochotę to dajcie znać :)





10 komentarzy:

  1. Chodząc do szkoły uwielbiałam kiedy nie było lekcji a zamiast mieliśmy zajęcia w świetlicy .
    Świetlice wspominam naprawdę super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to super ;) Też prowadziłam zastępstwa za pana od plastyki ;)

      Usuń
  2. Super, dzieciaki mają okazje sie rozwijac a przy okazji dobrze bawic ;) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam cierpliwość. Fajna pani na świetlicy to podstawa. Franek czasami przynosi z niej takie pomysły na jakie bym nie wpadła. Pokaż jak się robi świecznik, ja osobiście chętnie się pojawię o może stworze coś fajnego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie ;) cieszę się, że jest zainteresowanie ;D

      Usuń
  4. Zawsze lubiłam zajęcia od plastyki choć talentu nie mam za grosz. Takie świeczniki są piękne! :) A masz jakieś pomysły na dekoracje strikte Wielkanocne ?:) Chętnie zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że mam :) mogę pokazać... jaja różnego rodzaju ;)

      Usuń
  5. Zazdroszczę trochę, bo sama mam dwie lewe ręce do takich rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, :) Myślę, że niektóre rzeczy każdy jest w stanie wykonać, trzeba tylko trochę chęci ;)

      Usuń